8 Ağustos 2007 Çarşamba

Son durumlar...

Bu sabah erkenden uyandım, hazır herkes uyuyorken geçtim bilgisayar başına listemdeki bebişleri annelerini ziyaret ettim. Listeme henuz yazmayı unuttuklarım da var ama bir fırsatını bulunca yorumları araştırıp kimlermiş bakmam lazım... Herkese yorum yazamadım tabi ama okudum, bilin yani herkesten haberim var ;)

Son zamanlarda genel olarak iyiyim, bir kaç kere çıkarttım nedense o kadar. Çoğul bebek sahibi anneler ile konusup tecrübelerinden faydalanmaya çalışıyorum. Eşimle ilk etapta neler almamız lazım nelere ihtiyacımız var onları konusuyoruz. Kızımdan kalan bir kaç parça şey var, bir adet bebek arabası, anakucağı (oto koltuğu), baston puset, mama sandalyesi falan... Gerçi bastonla mama sandalyesini hala kullanıyoruz ama kardesleri kullanana kadar bırakır... Bir ihtiyaç listesi oluşturmaya çalışıyorum. Bir iki arkadaştan da anakucağı gelecek, bir arkadaş biberon sterilizasyon makinasını verdi falan filan... İnternetten ikinci el ikiz bebek arabalarına ve park yataklara da bakıyorum... Bebek arabasının birini ikiz diğerini de evdeki olarak karar verdik. Zaten üç bebekle tek başına çıkamam. Bir de üçüz arabaları tren gibi bir garip, çocuklar sıkılır onda.... Bakınız Şekil 1a. ;)



Efendim kocacığım, bu bebeklerin masrafını oldukça düşünüyor anladığım kadarıyla. Geçen gün aldı eline kalem kağıdı önümüzdeki üç yıl bebeklerin ve bizim masrafımızı çıkardı. Listede neler var. Bez, ıslak mendil, ayakkabı, kıyafet, bakıcı, bebek maması, sağlık, oyuncak ve Prensesin kreşi ve tüm bunlara ev masrafını ekledi. Yıllık ortalama ne kadar harcayacağımızı ve aylık ne kadar kazanması gerektiğini hesapladı. :) Kendisi serbest çalışıp sabit gelirli olmadığından önümüzdeki üç yılın proje durumlarına bakacak herhalde. İş olmazsa diye endişeleniyor olabilir.

Tabi siz onun bu kadar düşünüp kastığına bakmayın, hem bebekler kısmetiyle gelir hem de elhamdülillah hepsine yeteriz, Allah istediği müddetçe...

Tabi biz yine de ekonomik olalım değil mi? Kızımda ilk çocuk olduğundan ona güzel bir oda döşemiştik, özenmiştik. Her şeyi sıfır almıştık. Şimdi 3 oda 1 salon evimizin 1 odası kızıma tahsis edildiğinden tek oturma odası kalıyor. Onu da üçüzlere yapacağız, odanın bir tarafında bir çekyat kalacak, üç adet de hamaklı park yataklardan alıp üçüzleri büyüyene kadar onlarda yatıracağız. Onların alt kısmına yatak koyunca uzun müddet yatabildiklerini duymuştum. Büyüdükleri zaman daha güzel bir oda yaparız artık. Aslında 2 erkek 1 kız olursa, sonraları kızı ablasının odasına verir ve iki erkeğe bir oda, iki kıza bir oda şeklinde döşerim diye düşünüyorum.

Oooo şimdiden nelerin hayalini kuruyorum değil mi? Şimdi ben iyiyken de bebişlere alışveriş yapmak, ayrıca kendi ihtiyaçlarımı almak istiyorum da şu cinsiyetler belli olsaydı daha iyi alışveriş yapabilirdim.

Saate bakınca aklıma geldi son günlerin önemli olayını yazmamışım, geçen hafta çarşamba yardımcım işe başladı. Gelir birazdan. Sevdim hanımı, gündüzlü. Eli yüzü düzgün, konuşması düzgün, yaptığı yenir biri. Genç 34 yaşında. Bir sorun çıkmazsa devam etsin istiyorum. Kızımla da iyi anlaştı. 500 YTL aylık ücret vereceğim bebekler doğana kadar. Yemek yapıyor, evi temizliyor, ev işlerini yapıyor yani kısaca. Ben ilgilenemeyince kızımla da ilgileniyor, çocuklarla iletişimi iyi, ayrıca yanlış bir cümle kurup kurmadığını da sürekli kontrol ediyorum. Çok önemli benim için, ben kızım için uğraşıyorum, biri bozsun istemem. :)

Bugün kızımla etrafdaki kreşleri gezeceğiz, eylülde verdik verdik yoksa kardeşleri doğunca veremeyiz, psikolojisi bozulur. Hadi bakalım, hoşcakalın, sevgiyle kalın...

7 yorum:

Bebekhikayesi dedi ki...

Tülaycığım burada adımı yazdığın için yorumunu bilgisayarıma kaydedip sildim kusura bakma.

Yazdıkların çok faydalı teşekkür ederim.
Mama olayını eşime söylerim ama akrabamız hiç yok.
Bebeklerin hepsini aynı anda mı yıkıyorsunuz? Bebek küveti neden üç adet onu anlamadım. Küvet kızımdan kalma var zaten bir adet...
Devamını beklerim sevgiler...

tulay dedi ki...

Aynı an'dan kasettigin sıraylaysa evet :) Ama üçünü birden küvete atıp yıkamıyoruz :)) Ayol baş edilmez zaten üçüyle.. İlk zamanlar üşümesinler filan diye odalarında yıkıyordum, kovalarıyla su taşıyıp, sonra küvetlerine file gerip sırayla hızlı hızlı seri üretim gibi yıkıyıveriyorduk. Büyüyünce banyoda yapmaya başladık bu işlemi, hatta yarın bloga unutmazsan burak'in duş esnasında bir resmi var ekleyeyim :) ördekk gibi bişey valla :))

Bebek küveti tek de, filesi 3 adet çünkü ıslak ıslak bir digerini koymak istemedik biz hiç.. Tabii sıcak suyla ıslatmayı önerenler oldu ama ilk önce fileye yatırıp oynatıp alışmasını sağlamak açısından iyi oluyordu herkese özel file.. Küvet tek :))

Minik Patikler dedi ki...

Okuyunca deli gibi heyecanlandım maşallah barekallah :)

SELIN&FILIZ dedi ki...

allah yardimciniz olur insallah hayirlisiyla dogarda hayallerinizin hepsini gerceklestirebilirsiniz...FILIZ

Bebekhikayesi dedi ki...

Tulay, tesekkurler. Ben fileyi kuvetimize bir turlu takamadigim icin kullanamamistim kizimda, bu sefer farkli alirim. :) 3 adet.

MP, teşekkür ederim.

Filiz hoşgeldin bloguma, Selin cok tatli masallah... Teşekkürler...

Pratik Anne dedi ki...

Ay ne guzel, hayaller planlar. Oh oh! Cok heyecanli. Valla ben bu kosusturmanin arasinda onu bile yapamiyorum. Aslinda oturup biraz hayal kurmak lazim.

Bebekli Gunluk dedi ki...

Sevgili bebek hikayesi çok güzel heyecanlar ve hayaller bunlar, benim 1 tane olduğu halde nasıl heyecanlıyım, senin 3 tane tahmin edebiliyorum. Çok farklı bir hayat olacak... Bu arada, bu hafta 3'lü tarama testine gittik orada büyük ihtimalle kızımızın olacağını öğrendik. Çok mutluyum... Allah size de kolaylık versin diyorum, bebiş eşyaları bayağı pahalı ama bir şekilde üstesinden gelinir.
Görüşmek üzere, sevgiler...