1 Kasım 2008 Cumartesi

Biz buradayız :) ...

Ne kadar da uzun zaman olmuş ben bir şeyler yazmayalı, blog okumayalı... Bebişlerim bir yaşına geldiler, ayın onbeşi doğumgünleri :) Nasıl geçti bu bir yıl yani jet hızıyla desem yeridir. Bir koşturmacadır devam ediyor işte...

Bebişler süper. Kızları otur seyret tam filmlik.. İkisininde ağzında emzik birbirlerininkine saldırıyorlar. O onunkini ağzından çekip alıyor, öbürü diğerininkini. Elindeki oyuncağı bırakıp kardeşininkini alıyor, diğeri geri alıyor, alamayan sonunda bağırıyor... Kara kuzum emekliyor ve tutunup dikiliyor ama henüz pek sıralamıyor. Minik kuşun adı da minik kedi oldu tam kedi gibi çünkü bu kadar olur. O da sürünerek gidiyor çok komik, çok az emekleyip pat kendini yere atıyor ve sürünüyor. O da tutunup kalkıyor. Çok şekerler maşallah... Bastığın yere dikkat edeceksin her an bir bebek çıkabilir :) Ablamızla kıyaslamıyoruz tabiki bu bebişleri yoksa o 11 aylıkken yürümüştü. Gerçi üçüzler düzeltilmiş 9 ay 20 günlükler, bazı gelişimlerine düzeltilmiş tarihe göre bakıyoruz ama fiziksel gelişimleri yani boy ve kiloları, aylarını yakaladı hatta geçti bile o yönden artık doğdukları tarihe bakıyoruz.

Pamuk oğluşuma gelince, o henüz kafayı tutmakla meşgul. Fizik tedaviye devam ediyoruz, yolumuz uzun ve çetin. Ufacık şeylere seviniyoruz, elini açtı onu bunu tuttu, kafayı daha uzun tuttu falan gibi. Ağlamaları çok şükür azaldı ama iki dakika olsun yalnız kalmak istemiyor, uyanık olduğunda sürekli biri onunla ilgilenmezse kıyameti koparıyor. Şımarık tatlı oğluşum benim sevip oyna kıkırdasın :). Haftada 4 gün götürüyorum, biri bireysel eğitim diğer üçü de fizik tedavi seansı. Cuma günü nörolog kontrolü vardı, hala ilkel refleksleri var dedi doktor ama sevineceğimiz tek şey artık kafayı daha iyi tutuyor. Tüm vücut tutulumu olan serebral palsiliymis benim oğluşum. Epilepsisi şimdilik yok ama EEG çektireceğim her ihtimale karşılık, inşallah hafif de olsa bir şey çıkmaz. Beyinde bu kadar hasar olanlarda epilepsi görülme olasılığı yüksekmiş.

En son bayramda minik kedi olmak üzere hepsi alttan ve üstten 4'er dişini çıkarttı. Sırada azılar var, aman Allahım diyebilirim bu diş çıkartmak bebişler ve aileler için tam bir kabus...

Bilgisayar başına oturmak için hiç vaktim olmuyor, oğlanı uyutup kendim de seriliyorum. Bugün biraz uykum kaçtı da fırsat buldum.

Bebişlerim iyi güzel de eylülden beri bronşit ile uğraşıyoruz. Tam iyileşiyorlar tekrar bir nezle peşine öksürük. Artık bir de alerji uzmanına göstereceğiz. Bronşit için bildiğiniz bitkisel tedavi yöntemleri yazarsanız sevinirim. Mesela bizim doktor ilaç ilaç nereye kadar, harnup (keçi boynuzu) pekmezi verin, ıhlamur içirin dedi. Bir de 7 tane keçi boynuzunu üçe bölün 21 tane olacak, onu suda veya sütte 7 dakika kaynatın, bunu sabah akşam bir çay bardağı içsinler dedi.

Ablamızın kıskançlığı bebekler büyüdükçe arttı. Bu aralar çok hırçın. Tüm cümleleri hayır ile başlıyor, hiç söz dinlemiyor. Bebişleri de hafiften itmeler ve zarar vermeler başladı. Haftanın 5 günü yarım gün kreşe gidiyor. Orada yemeklerini yese de evde yemiyor falan filan. Sonunda bir uzmandan yardım almaya karar verdim çünkü artık başa çıkamıyorum ve sabrım da kalmadı. Oğlumun okulundaki (spastik çocuklar merkezi) psikoloğa götürdüm. Geçen hafta başladık bakalım bu hafta da gideceğiz. Haftanın 5. günü de onu götürmek için çıkıyorum yani. Tüm bunların sayesinde 4 çocuk annesi gibi durmuyorum artık, bayağı inceldim :)).

Bakalım bebişlerin doğumgünlerini yaparsam belki modifiye doğumgünü fotosu koyarım. Bebişlerimin de ilk doğumgünleri şöyle evi süslesek de güzel bir parti versek fena olmazdı yani. Özledim börek çörek yapmayı zaten. :))

Arayı fazla uzatmadan bebişlerimin günlüğüne yazabilmek umuduyla, tüm okuyan ve merak edenlere sevgiler...

23 yorum:

Hamarat Anne dedi ki...

bebekhikayesi,inanmazsın bugün sayfanı acıp uzunca baktım.. Ne cok oldu yazmayalı diye dusundum, şimdi de yazını gördüm sevindim:) yazacagın içime dogdu heralde:p masallah guzel haberler var,dogumlarını hatırlıyorum üçüzlerimizin.. MAsallah yaşlarına girecekler,insallah saglıkla nice yaslara ererler..sevgiler

Bebekhikayesi dedi ki...

Teşekkür ederim Sabahnur, sen de ne güzel şeyler yapmışsın ben görmeyeli... Ben ilk kez geçen gün girmek istedim bloglara kapalıydı blogger bir üzüldüm bilemezsin... Gitti arkadaşlar ve günlüğüm diye, çok şükür açılmış tekrar..
Sevgiler

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Ne kadar sevindim geri dönüşünüze, umarım artık ara bu kadar açılmaz, minik prenseslere bravo diyorum, eminim emeklerken ve sürünürken çok şekerdirler, minik prensi ise uzun bir yol bekliyor ama eminim bu kadar azimli bir anneciği olduğu için tüm bunları kolayca atlatacak... İlk yaşları da şimdiden kutlu olsun, sağlıkla, mutlulukla gelsin..

Sımsıcak sevgiler, hepinizi öpüyorum.....

Adsız dedi ki...

Anne olmak insani ne kadar da guclu yapiyor degil mi :) Masallah size , 4 yumurcakla birden boyle guzel ilgilendiginiz icin eminim Rabbim mukafatinizi her iki alemde de verir :)
Evlatlariniza saglik, mutluluk ve huzur diliyorum , insallah tahmin bile etmediginiz kadar guzel gelismeler olur ve hersey cok cok cok guzel ilerler aileniz icin :)

Ucuzlerin ilk dogumgunusu simdiden kutlu olsun :) hepsini tek tek operiz :)Kiziniza da opucukler , size de tabii

Merve Rana ve Annesi Yesim :)

bgm dedi ki...

Tekrardan haber duymak cok guzel...

Adsız dedi ki...

mucizem buyudukce daha bi cok duser olun aklima..bi gorebilseydim kuzucuklarimi,umut kuslarimi...
kocaman opuyorum hepinizi..

sühendan dedi ki...

merak etmiştim doğrusu.Vakit bulamadığından yazamadığını da tahmin edebiliyordum iki çocuk annesi olarak.Sende dört tane olunca hangi arada yazacaksın.

Adsız dedi ki...

dogdulardi dogacaklardi derken 1 sene bitti bile nerdeyse...Allah uzun ve hayirli ömürler versin hepsine insallah...hepsinin minicik ellerinden öpüyorum..dogumgünleriniz kutlu olsun..onlar aslinda benim kahramanlarim..hayata tutunuslariyla birer kahraman :)))

nihal değer dedi ki...

Ooo demek ufaklıklar 1 yaşına giriyor. Bize göre çok çabuk geçmiş olsa da bu zaman sen bayağı meşaketli geçirdin bu süreyi. İnş. nöroloji kontrolünüzden de birşey çıkmaz. Allahtan sana kolaylıklar ve sabırlar diliyorum. Doğum günü fotolarını bekliyoruz vaktin olduğunda ,ufaklıkları merak ediyoruz:)))

Adsız dedi ki...

Ne zamandan beri sizi takip ediyorum.
Ama uzun zamandır yazılarınız yoktu.
Üçüzlerinizi çok öpüyorum.
4 çocuğunuz varmış.
Allah bağışlasın.
Sevgiler.

Yayla Sakızı dedi ki...

Merhaba canım.Sayfana haber varmı diye sık sık baktım.Bugün yazını görünce çok sevindim.Nekadar zor günler geçirdiğini tahmin ediyorum.Allah kolaylık versin.Bütün kalbimle pamuk oğlunun sağlığı için dua ediyorum.Allah emeklerinin karşılığını verir inşallah.Seni ve yavrularını öpüyorum.Allaha emanet olun.

AYSUN dedi ki...

Bir yaşında oldular demek... Harika... Herşey güzel olsun onlar için...

Yelda dedi ki...

Ne kadar güzel 1 yaşlarına girmişler arkadaşımında ikizleri var onlarda bir yaşına girdiler onun için tahmin edebiliyorum kızları, bizim bebişimizde 45 günlük herkesin çocuklarına sağlıklı uzun ömürler ...

derya dedi ki...

sayfanıza tesadüfen baktım çünkü artık yazmıyacağınızı düşünüyordum yazdığınıza çok sevindim üçüzlerin iyi olmasınada artık bu kadar arayı uzatmayın ama gerçekten 4 çocuk annesi olmak zor biz bir tanesi ile zorlanıyoruz allah yardımcınız olsun
www.prensesnehirgnl.com

Adsız dedi ki...

Tebrik ederim, çok güzel bir sayfanız var, Bebek bakımı ilgimi çeken bir konu.
Başarılarınızın devamını dilerim.




Yemek Tarifleri
Bebek Bakımı ve Hamilelik

Sen Gelince dedi ki...

Merhaba... Üçüzler doğduğunda ben hamileydim. Ve üç bebeğin doğum hikayesini tek solukta okudum... İnsan zamanın nasıl geçtiğini farkedemiyor. Bebişlerin 1. yaşını kutluyorum... Nice mutlu yaşlara...

SenaBera dedi ki...

Geçmiş doğum günlerini kutluyorum bebişlerin, Allah hep güzellikler yaşatsın yavrularınız ve size....

Nurdanın Zümra'sı dedi ki...

doğumgundaşınız olarak,

çocuklarımız 14 aylık oldu bugun..

yazmanızı o kadar isterdim ki sizi ve üçüzleri merak ediyorum..

Elizabeth dedi ki...

Merbaha! Oncelikle bebeklerinizin gecmis dogumgunu kutlu olsun! Sayfanizi sans eseri buldum, benim oglum da 28 haftalik dogdu, rahim iltihabi nedeniyle... 1 kilo 90 gramdi, simdi 7 aylik oldu! Sabir buyuk bir erdem! Omur boyu mutluluklar dilerim, daima saglikli olsunlar! Benden onlara opucukler verirseniz sevinirim! Sevgilerle!

Adsız dedi ki...

Tüm annelere ve anne adaylarına selamlar....

... dedi ki...

size sonsuz kolaylıklar diliyorum
kuvvetli ve sabırlı günler ve de..
benim bir kızım var
takibime aldım sizi
paylaşmak dileğiyle
sevgiler
www.anneleringunlugu.com

Bebek Mağazaları dedi ki...

Merhaba.Türkiyede bulunan tüm Bebek Mağazaları http.//www.bebekmagazalari.com adresinde.

cihan dedi ki...

Anne olmak insani ne kadar da guclu yapiyor degil mi :) Masallah size , 4 yumurcakla birden boyle guzel ilgilendiginiz icin eminim Rabbim mukafatinizi her iki alemde de verir :)