28 Mayıs 2007 Pazartesi

Ne istedim...

Binbir zahmetle bir kız sahibi olmuşken tekrar bu zahmetlere neden girdim?

Kızıma sadece bir belki de iki kardeş istedim. Benim de, eşimin de kardeşleri var. Eşimin daha çok, ve çok güzel, birbirlerine bağlı bir aileleri var. Evlendiğimden beri böyle bir aileye gelin gittiğim için şükrederim. Kalabalık ve güzel bir aile...

Kardeş çok özel ve güzel bir şey. Biz kızkardeşimle hep didişirdik, ama şu anda en zor zamanlarımda yanımda kim var imdadıma kim yetişti dersiniz, kızkardeşim. Son birkaç gün benim için çok zordu. Kızım çok ateşlendi hasta oldu, benim mide bulantılarım çok şiddetlendi ve eşimin de tam o zamanda iki günlüğüne şehir dışına çıkması gerekti. Akşam ettiğim bir telefonla erkek kardeşim kız kardeşimi getirdi bana...

Ayrıca etrafımda tek çocuklara göre, kardeşi olan çocukların daha paylaşımcı ve daha iyi davranışlar gösterdiklerini görüyorum. O yüzden de bir çocuğun mutlaka kardeşi olması gerektiğine inanıyorum.

Tüm bunların dışında da hamilelik, doğum ve minik bir bebeğin güzelliğini tekrar yaşamak istedim.

Peki şimdi ne durumdayım, şoktayım. Beklemediğim ve hiç istemediğim bir durumla karşı karşıyayım. Üçüz hamileyim. Hamile olduğum için sevinemiyorum bile... Okuyunca içinden bulmuş da bunuyor diye düşünen olabilir. Ama bu çok zor bir durum. Bir bebek büyütmenin zorluğunu biliyorum, iki bebek büyütmenin zorluğuna da yakınen şahidim. Üç bebeği düşünemiyorum bile... Bir de üç kardeşe aynı anda sahip olacak küçük bir kızın psikolojisi..

Sağlıklı bir şekilde doğsalar belki bir yol bulunur ama asıl en önemlisi çoğul gebeliğin riskleri... Erken doğum, bebekleri ve anneyi kaybetme riski, düşük riski, çok zor bir hamilelik dönemi vs vs...

Çözüm ne? Fetal redüksiyon... 12 haftalık bebeğin kalbine zehir enjekte edip durdurtmak yani... Buna bir annenin vicdanı elverir mi? Hadi elverdi diyelim, Allah affeder mi?

"Allahım ne olur beni bu zor durumda bırakma, daha önümüzde 3-4 hafta var. Hayırlısını ver, kaldıramayacağımız yükü yükleme."

6 yorum:

Minik meleğin annesi.. dedi ki...

Lütfen kalbini ferah tut..
Bu Allah'ın vaadi zaten.. Kuluna kaldıramayacağı yükü yüklemez.. Verecekse, senin ona güç yetireceğini bilip verir.. Alacaksa senin ona güç yetireceğini bilip alır..
Hakkınızda hayırlı olan sizin olsun..

yaban eriği dedi ki...

Kuaybeyle aynı fikirde olmamak mümkün mü canım benim..Her şey de değil her şer de bir hayır vardır..
Rabbim bizim şer gördüklerimizdende bir hayır yaratır sonunda..Gönlünü ferah tut ne olur..Dualarımız ve iyi dileklerimiz hep seninle..

Ben Ona Resmen Asigim dedi ki...

Seni okuyunca inan gözlerimden yaşlar döküldü.Kalbini ferah tut ilk üçüz bekleyen sen değilsin ve etrafımızda sağlıklı üçüzleri olan bir sürü insan var. Ben inanıyorum ki her şeyde bir hayır vardır.Senin için en hayırlısı ne ise o olsun. Bir karar vermen gerektiğindede lütfen içini dinle, insan kendisi ve çocukları için en doğru kararı yine kendi verir.
Tüm dualarım hep seninle,bizi gelişmelerden haberdar et

Koyubeyaz dedi ki...

ne diyecegimi nasil diyecegimi sasirmis durumdayim. allahim insallah kalbinden geceni versin. her ne olursa olsun her seyde bir hayir vardir. bir an snein bulundugun duruma kendimi koydugumda bile darlandigim icin sana hepimizin sabrini sukunetini ve dayanma gucunu vermesi icin allah dua ediyorum.

Pratik Anne dedi ki...

Bebek hikayesi,
Oncelikle tebrikler. Sonrasinda lutfen kendini sikintiya sokma. Neden mi? Cunku o uc can senin ve senden gelen tum hissiyati ta pit pit atan kalplerinde hissediyorlar. Minik melegin annesi cok guzel yazmis. Iyi dusunursen, iyi olur, hakkinizda hayirlisi ne ise o olur. Inanirsan manen sen, esin ve kizin o gucu kendinizde bulacaksiniz eminim. Inanmazsan hersey zor gelir. Her bebek kendi kismetiyle gelirmis. Benim tek bildigim uzulup de dertlenmenin getirecegi hicbir fayda yok su anda.
Allah sana ve yavrularina saglik sihhat versin.

Bebekhikayesi dedi ki...

Minik M.A., tüm bunları bilmeme rağmen benden gelen bir eksiklik herhalde tam teslim olamıyorum..

Yaban Eriği, çok teşekkür ederim.

Boranın annesi, teşekkür ederim. Hep yazacağım...

Koyubeyaz, teşekkür ederim.

Pratik Anne, haklısın ama elimde değil. Artık daha iyi olmaya çalışacağım, söz :)